![]() |
Echipaj |
Vreau sa subliniez inca de la inceput ca aceste chestii le spun din propria viziune, nu sunt chestii oficiale si nu imi asum nici o responsabilitate pentru cum pot fi interpretate. Nu reprezint nici o companie si nu vorbesc in numele nimanui.
Am scris un articol acum ceva timp despre cum puteti obtine un loc de munca pe un vas de croaziera, v-am explicat acolo cum si unde sa aplicati insa in acest articol doresc sa va fac cunoscute si celalalte indatoriri ale unui crew member (membru al echipajului).
Pe langa faptul ca voi o sa prestati munca pentru care v-ati dus pe vasul de croaziera, o sa aveti si alte
obligatii mult mai importante decat munca, si anume "safety on board" care inseamna siguranta la bordul navei! De ce zic ca este mai importanta? Pentru ca intr-o anumita situatie puteti salva viata cuiva sau chiar viata voastra! O sa va explic in doua minute cum sta treaba.
Odata imbarcati la bordul vasului de croaziera, o sa pasiti in biroul "crew purserului" (o persoana care se ocupa cu actele si tot ce tine de hartogaraie, inclusiv salariul) o sa le inmanati contractul de munca deja semnat, ei o sa va retina pasaportul si o sa va inmaneze o cartela cu poza si datele dumneavoasta. O sa va zica numarul cabinei (aia o sa va fie si dormitor si sufragerie si toaleta) pe tot restul contractului, care poate fi 5-7 sau 9 luni, depinzand de la companie la companie.
Imediat dupa asta o sa mergeti la "hotel uniform store" (magazia cu uniforme) sa primiti uniforma atribuita departamentului din care faceti parte. Pe unele companii se plateste, pe altele se ofera gratis.
Pe langa faptul ca voi o sa prestati munca pentru care v-ati dus pe vasul de croaziera, o sa aveti si alte
![]() |
Echipaj |
Odata imbarcati la bordul vasului de croaziera, o sa pasiti in biroul "crew purserului" (o persoana care se ocupa cu actele si tot ce tine de hartogaraie, inclusiv salariul) o sa le inmanati contractul de munca deja semnat, ei o sa va retina pasaportul si o sa va inmaneze o cartela cu poza si datele dumneavoasta. O sa va zica numarul cabinei (aia o sa va fie si dormitor si sufragerie si toaleta) pe tot restul contractului, care poate fi 5-7 sau 9 luni, depinzand de la companie la companie.
Imediat dupa asta o sa mergeti la "hotel uniform store" (magazia cu uniforme) sa primiti uniforma atribuita departamentului din care faceti parte. Pe unele companii se plateste, pe altele se ofera gratis.
Daca cumva ati ajuns dimineata, v-ati luat uniforma, ati lasat bagajul si va deplasati la locul de munca! "Distractia" a inceput! Daca sunteti norocosi sa ajungeti noaptea, atunci a doua zi de dimineata aveti "Safety Training" care cum va spuneam, consta intr-un curs care este obligatoriu si dupa mai multe zile presarate cu aceste lectii, o sa aveti de dat un examen.
Cursul consta in notiuni de baza despre siguranta la bord. Astfel, cel care preda va incerca sa va aduca nu doar fizic ci si mental la bordul navei de croaziera, astfel, din Gheorge Popescu, vei avea Manning Numberu' 0982 (asta il am eu acum) spre exemlu! Deci, nu ma mai numesc Mihai Enasel, ci sunt 0982! Intr-o situatie de urgenta, cand trebuie sa sun la receptie sau la centrul medical o sa ma prezint "Buna ziua, sunt 0982".
Dupa ce am invatat asta, urmeaza sa invatam tipurile de urgente, si pe langa multe altele, semnalele si semnele de evacuare, cum se folosesc excintoarele si cum se stinge un foc de dimensiuni mic.
![]() |
Barca de Salvare |
Fiecare Companie are un set de semnale in caz de urgenta dar trebuie sa aiba de asemena si semnalele internationale pentru situatiile de urgenta, semnale pe care toata lumea, nu conteaza din ce tara e sau pe ce companie a mai fost.
Pentru a fi mereu apt in a face fata unei situatii de urgenta, o data pe saptamana se efectueaza un " Safety Drill" care s-ar traduce " exercitiu de siguranta" care consta intr-o simulare care pune in garda tot echipajul navei. Spre exemplu este foc intr-o anumita zona a navei, membrii echipajului au indatorirea de a fi atenti la anunturile facute de la Bridge (Puntea de comanda), sa evite zona de pericol, sau daca se afla deja acolo, sa evacueze si paraseasca zona, inchizand "fire door-urile" (usile contra foc) dupa el. In acel timp o echipa numita Crowd and Crisis Management (Echipa responsabila pentru organizarea grupurile de oameni) intervine pentru a se asigura ca toate usile contra foc sunt inchise si asteapta acolo pana vin inlocuitorii lor Stairway guide (cei responsabili pentru a elibera obstacolele din calea de trecere, precum si indrumarea pasagerilor catre Punctul de intalnire in caz de urgenta). Printre ei ma numar si eu. Astfel, dupa ce am auzit semnanul "Charlie Alfa" care este in semnal inteles de toti membrii echipajului si s-ar traduce Crew Alert (Alerta Echipajului) pentru a se mobiliza si a trece la pozitia lor in timpul situatiei de urgenta! Abia acum noi trebuie sa dirijam intreaga operatiune ca totul sa iasa bine si nimeni sa nu fie ranit sau chiar mai rau.
Bineinteles, este doar o simulare si nu exista foc cu adevarat, insa toata lumea se poarta si actiuneaza ca si cum ar fi o situatie adevarata, plus ca responsabilii cu siguranta, chiar si capitanul, fac ture pe nava, pun intrebari, incearca sa intre in zona de risc, doar ca sa vada cum reusesti sa controlezi situatia.
![]() |
Puntea de Comanda |
Dupa aceasta alerta a echipajului urmeaza in al doilea anunt important "Generally Emergency Signal" care inseamna "Semnanul de Alerta Generala" si consta in 7 bip-uri scurte, urmate de unul lung. De data aceasta pasagerii sunt alertati si incepi sa coboare spre punctele de intalnire in caz de urgenta. Aici incepem noi de fapt sa le aratam drumul spre "Assemnly Station-ul" (Punctul de unde urmeaza sa urce in barcile de salvare). Inainte ei trebuiau sa ia si sa poarte vestele de salvare din cabina, insa pe vasele noi acestea se gasesc chiar in Punctele de intalnire, plus altele care sunt spare ( in plus) in barcile de salvare
In cazul in care nava este atat de afectata incat Capitanul considera ca nu o mai considera ca fiind sigura pentru a ne tine departe de pericol, atunci el, din Puntea de Comanda, da anunt prin difuzoare "Abandon Ship, Abandon Ship, Abandon Ship". Atunci incep procedurile de imbarcare in barcile de salvare sau in sistemele de MES (Maritime Evacuation System) Sistemul Maritim de Evacuare. E grava treaba in cazul Acela, insa acum technologiile
sunt atat de avansate, senzori peste tot, normele de siguranta sunt ridicate, navele de croaziera noi au un system numit SRTP care inseamna Safe Return to Port si care inseamna ca daca o jumatate a navei sufera o afectiune grava, atunci putem folosi cealalta jumatate la maxima capacitate, asta insemnand ca, capitanul nu trebuie sa mai dea ordinal de Abandon Ship dar poate da SRTP dintr-o jumatate in cealalta iar astfel putem rezista inca 5 zile pe apa, nava fiind cel mai sigur loc.
Facand totusi un exercitiu de imaginatie, nava de croaziera are multiple ambarcatiuni de supravieturire. In cazul navei pe care sunt eu sunt 18 barci de salvare cu capacitate de la 60 la 314 personae, doua MES-uri cu capacitate de 833 persoane fiecare, 12 overcapacity liferafts si inca 10 liferafts. Liferaft-urile nu stiu cum sa le traduc, sunt ca niste corturi plutitoare. In fiecare dintre aceste ambarcatiuni se gaseste mancare, apa potabila, pastille impotriva raului de mare, mijloace de semnalizare pentru zi si noapte, etc. Speram ca niciodata sa nu se intample sa auzim pe bune nici macar Charlie Alfa, dapai cealalte!
Va repet ca aceste chestii le spun din propria viziune, nu sunt chestii oficiale si nu imi asum nici o responsabilitate pentru cum pot fi interpretate.Nu reprezint nici o companie si nu vorbesc in numele nimanui.
In cazul in care nava este atat de afectata incat Capitanul considera ca nu o mai considera ca fiind sigura pentru a ne tine departe de pericol, atunci el, din Puntea de Comanda, da anunt prin difuzoare "Abandon Ship, Abandon Ship, Abandon Ship". Atunci incep procedurile de imbarcare in barcile de salvare sau in sistemele de MES (Maritime Evacuation System) Sistemul Maritim de Evacuare. E grava treaba in cazul Acela, insa acum technologiile
Barci de salvare |
Facand totusi un exercitiu de imaginatie, nava de croaziera are multiple ambarcatiuni de supravieturire. In cazul navei pe care sunt eu sunt 18 barci de salvare cu capacitate de la 60 la 314 personae, doua MES-uri cu capacitate de 833 persoane fiecare, 12 overcapacity liferafts si inca 10 liferafts. Liferaft-urile nu stiu cum sa le traduc, sunt ca niste corturi plutitoare. In fiecare dintre aceste ambarcatiuni se gaseste mancare, apa potabila, pastille impotriva raului de mare, mijloace de semnalizare pentru zi si noapte, etc. Speram ca niciodata sa nu se intample sa auzim pe bune nici macar Charlie Alfa, dapai cealalte!
Va repet ca aceste chestii le spun din propria viziune, nu sunt chestii oficiale si nu imi asum nici o responsabilitate pentru cum pot fi interpretate.Nu reprezint nici o companie si nu vorbesc in numele nimanui.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu