miercuri, 1 iunie 2016

Mercedes A Class, cum mi-am incarcat cu Freon (R134a) instalatia de aer conditionat (AC).

Mercede A class, w168, 1.6, Benzina
N-am avut masina pana la varsta de 27 de ani, adica exact cati am acum, si nu m-am putut bucura de una deci, decat dupa cateva ezitari! Am zis ca pentru inceput ar fi buna una mica, nu doar pentru ca sa pot eu sofa din ce in ce mai bine, ci si pentru ca sunt genul economist/ecologist! Consider ca am facut alegerea perfecta cu acest Mercedes A Class w168, 1.6 Benzina! Mica si agila, cutie de transmisie manuala, totul functioneaza perfect, interiorul arata de nici nu zici ca are multi ani in spate, un fel de MILF al masinilor as numi-o eu, bineinteles pentru clasa ei si pentru preferintele mele!

Am ramas fara aer conditionat si in timpul zilei este foarte cald in masina, iar pe autostrada cu geamul deschis, nu prea poti sa conduci asa ca am cumparat un Leak Stop (exact cum zice si numele, infunda eventualele gauri (mici) din instalatia de AC, si am cumparat (din Polonia) ca in Germania nu il poti cumpara ca persoana fizica, un tub de 500gr de refrigerant R134a, exact pentru modelul masinii mele. In functie de alegerea facuta pe site, poti cumpara doar canistra de refrigerant (freon) sau la pachet cu un furtun (pentru a descarca gazul in instalatie) care are si un manometru pentru a masura presiunea din timpul operatiei.

Instructiuni de reumplere a instalatiei de AC in 10 pasi :

1. Se ia tubul de gaz R134a  si i se ataseaza furtunul simplu sau cu manometru, atentie, fara a se perfora canistra de gaz!
2. Se porneste motorul masinii (aveti grija ca schimbatorul sa fie pus pe neutru) si instalatia AC la maxim! Masinile au un buton de pornire/oprire AC, la Mercedes A Class, cum am eu, butonul este EC care cand este apasat si apare becul galben aerul conditionat este oprit, iar cand butonul EC nu este apasat, asadar becul galben este stins, atunci aerul conditionat este pornit, deci compresorul functioneaza. In concluzie, indiferent ce buton ati avea, puneti-l pe pozitia de ON al acestuia.
3. Se cumpleaza furtunul la valva de presiune joasa a instalatiei de AC a masinii, daca nu stiti unde este situata aceasta, cautati informatii pe internet inainte sa faceti vreo gafa!
4. Asigurati-va ca ati fixat bine furtunul in valva de presiune joasa.
5. Acum puteti perfora canistra de gaz R134a sau ce gaz trebuie pentru masina dumneavoastra. Perforarea se face prin rotirea in sensul acelor de ceasornic a unui dispozitiv de tip fluture. Pentru a da drumul gazului din recipient in instalatie, rotiti in sensul opus al acelor de ceasornic pana veti simti cum gazul paraseste canistra, motorul se tureaza mai tare pentru ca porneste compresorul care trebuie alimentat.
6. Manometrul care este atasat furtunului are trei cadrane colorate : galben, verde si rosu. Cand acul indicator este in zona galbena, presiunea este joasa, cand ajunge spre sfarsitul zonei verzi, este bine (adica presiunea in instalatie este suficienta) si puteti opri procesul, iar cand ajunge in zona rosie, deja puneti in pericol masina.
7. Scoateti furtunul si inchide-ti capota.
8. Intorcandu-va in masina ca sa opriti motorul, veti simti cum aerul este deja rece!
9. Felicitari, ati reusit sa va incarcati instalatia de AC!
10. Share acestui articol ca sa ajute si alta lume!





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu