
Se menţiona încă de la lansarea oficială că, la un moment în timp, Tata Nano se va adresa şi celor mai zgârciţi, dintre zgârciţi şi va prezenta şi o motorizare Diesel. Iată că momentul nu pare prea îndepărtat, surse din preajma Bosch anunţând că deja s-a început la dezvoltarea acestui motoraş.
Propulsorul va avea doi cilindri (unele zvonuri spun că ar fi chiar mono-cilindru) şi o capacitate de 650-700 cmc, având injecţie directă Common Rail. Astfel, acest propulsor va fi cel mai mic CRDI din lume, dar şi puterea va fi proporţională cu capacitatea, zvonindu-se că nu va dezvolta mai mult de 30 CP. Sistemul CRDI va fi dezvoltat de Bosch, iar turbo compresorul va fi livrat de Honeywell Turbo India. În proiect a mai fost cooptată şi compania germană de inginerie FEV pentru a dezvolta blocul motor.
Motorul pe benzină a lui Tata Nano are o capacitate de 623 cmc şi dezvoltă 33 CP, dar se spune că motorul Diesel va avea un cuplu mai respectabil, făcând acest model mult mai agil în aglomerările urbane. În privinţa consumului nu se specifică nimic, deşi la cât de mic este şi la vibraţiile pe care le va avea, ar trebui să producă motorină pentru a fi o alegere justificabilă în privinţa minimului confort.
Sursa: promotor.ro
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu