
Joint venture-ul dintre Renault şi Mahindra avea planuri mari cu proiectul Logan, pregătindu-se pentru volumuri mari de vănzări. Dar, conform unui interviu reaizat de autonews.com cu Pawan Goenka, preşedintele diviziei auto Mahindra, începutul lui 2010 aduce o revizuire a producţie planificate, în India comercializându-se mult mai puţine unităţi decât se preconizau. Indienii îşi făcuseră planul să producă anual 50.000 de unităţi, dar entuziasmul clienţilor a durat doar în primele luni, vânzările pornind apoi pe o pantă descendentă abruptă.
Astfel, s-a ajuns în a doua parte a lui 2009 la vânzări de doar 500 de unităţi pe lună , acumularea de stocuri şi costurile de subutilizare a facilităţilor de producţie fiind mult prea mari în condiţiile date. Pierderea raportată de joint venture în 2008/2009 a fost de 4,9 miliarde de rupii, adică în jur de 75 de milioane de euro. Prin urmare factorii de producţie sunt în curs de ajustare pentru a se adapta la cererea de piaţă slabă, incluzând atât disponibilizarea muncitorilor direct productivi cât şi diminuarea forţei de vânzare.
Viitorul Loganului nu pare roz în India, mai ales că la Salonul de la New Delhi, se pregăteşte intrarea în scenă a rivalului "de firmă" Toyota Etios. Renault se confruntă astfel cu paradoxul ca pieţele dezvoltate, puse în mişcare de programele de criză de înnoire a parcurilor auto, să adopte Logan-ul mai bine decât pieţele emergente.
Sursa: promotor.ro
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu