Atunci, la solicitarea ministrului Transporturilor, Traian Basescu, conducerea Administratiei Nationale a Drumurilor a dispus suspendarea construirii tronsonului Bucuresti-Fundulea al Autostrazii Soarelui, informeaza Cotidianul.
Din cauza deciziei luate de Basescu, in urma cu doi ani, Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CACI) a decis ca statul roman, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), este bun de plata.
Antreprenorul contractor, Romstrade SRL, a incheiat contractul de executie la sfarsitul lui 1990 pentru executarea primului tronson al Autostrazii Soarelui.
Documentele au fost semnate, din partea statului roman, de catre actualul sef al statului, Traian Basescu, in calitatea lui de atunci, de ministru al Transporturilor.
In 1997, Ministerul Transporturilor, condus din nou de Traian Basescu, brusc, fara vreo explicatie, a taiat finantarea lucrarilor, lasand firma cu o gaura imensa.
Gestul inexplicabil al fostului ministru Basescu a dus la plata unor sume uriase reprezentand despagubiri catre constructor.
In total, decizia lui Traian Basescu de acum 12 ani a costat contribuabilul roman 45.603.417 de lei. La aceasta suma se adauga si cei 619.268 de lei cheltuieli cu judecata, si astfel paguba se ridica la 46.222.685 de lei noi.
Sursa : Ziare
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu