In aceasta suma intra cheltuielile pentru tipografii, publicitatea facuta in toate mediile si productia de materiale publicitare, informeaza Business Standard.
Tot aici pot fi incluse si concertele pentru care artistii cer sume cuprinse intre 1.200 si 10.000 de euro, paginile de Internet care costa pana la 15.000 de euro si transportul pentru alegatorii dispusi sa faca turism electoral.
Pentru cei care presteaza astfel de servicii, campania electorala reprezinta o revenire la profit, in special dupa pierderile inregistrate din cauza crizei financiare.
Spoturile electorale aduca in aceasta perioada o crestere a bugetelor de publicitate pe TV de cel mult 10%, in cel mai optimist scenariu, iar pe toate mediile, de 15-20%.
Mai rezervate sunt estimarile privind evolutia pietei de publicitate outdoor. Aceasta este estimata sa scada la 44 de milioane de euro in 2009, de la 70 de milioane euro anul trecut. Alegerile contribuie, astfel, cu o suma cuprinsa intre 880.000 de euro si 1.32 milioane de euro.
Piata de productie publicitara va ajunge la aproximativ 150-160 milioane de euro in 2009, alegerile fiind responsabile de pana la 10% din piata, potrivit specialistilor.
Concertele atrag cel mai usor publicul lamitingurile electorale, asa ca cererile pentru trupele etno au crescut chiar si cu 100% in unele zone. Pentru evenimentele din orasele mari, sunt ceruti in special artisti pop sau rock. Solicitarile sunt mai mari cu 40-50% in aceste cazuri.
Daca in campaniile anterioare candidatii au apelat si la cadouri sub forma de cartele prepaid pentru telefoane mobile sau stick-uri USB, din cauza crizei economice ei se limiteaza de data asta numai la produsele alimentare, mai scrie Business Standard.
Sursa : Ziare
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu