luni, 30 noiembrie 2009

Kraft a pierdut războiul ciocolatei

Directorul executiv al producătorului britanic de ciocolată Cadbury, Todd Stitzer, a declarat că preferă ca firma pe care o conduce să fie preluată de americanii de la Hershey, în defavoarea celor de la Kraft.

Mai mulţi giganţi din industria alimentară s-au înscris în lupta pentru preluarea producătorului britanic. În urma acestor demersuri, acţiunile companiei au urcat la cotaţii maxime ale ultimilor ani, scrie Times.

“Ambele companii au fost fondate de oameni cu principii solide şi viziuni, care au creat oraşe în jurul companiilor lor şi au susţinut cauzele sociale. Prefer să evoluăm într-un mediu în care valorile şi principiile noastre pot fi urmate în continuare”, a explicat Todd Stitzer motivele pentru care Kraft şi ceilalţi competitori ai Hershey au pierdut competiţia.

Potrivit unor surse din piaţă, citate de Times, Hershey a atras finanţări de şapte miliarde de dolari de la JP Morgan şi Bank of America, pentru a completa suma necesară preluării Cadbury, în vreme ce rivalii de la Kraft au aruncat în luptă 17 miliarde de dolari.

Fabrica Kraft Foods din Braşov a oprit producţia în urmă cu zece zile. Cei 220 de angajaţi rămaşi în societate vor primi preavizele de disponibilizare.

Sursa : Evz

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu